در  باکس آفیس فیلم‌های جدید دنیا جنگ ستارگان به راه افتاد

سینما‌دوستان روزچینی سلام. در گیشه هفت طبق وعدۀ هر هفته سری به باکس آفیس فیلم‌های جدید دنیا می‌زنیم تا ببینیم کدام فیلم در حال اکران توانسته گیشۀ موفق‌تری داشته باشد. در صدر باکس آفیس آخر هفته گذشته، برخلاف باکس آفیس پیشین شاهد دو فیلم تازه‌اکران‌شده هستیم.

در  باکس آفیس فیلم‌های جدید دنیا جنگ ستارگان به راه افتاد

سینما‌دوستان روزچینی سلام. در گیشه هفت طبق وعدۀ هر هفته سری به باکس آفیس فیلم‌های جدید دنیا می‌زنیم تا ببینیم کدام فیلم در حال اکران توانسته گیشۀ موفق‌تری داشته باشد. در صدر باکس آفیس آخر هفته گذشته، برخلاف باکس آفیس پیشین شاهد دو فیلم تازه‌اکران‌شده هستیم. 

باکس آفیس فیلم‌های جدید دنیا – هفتۀ چهارم آذر

رتبهنام فیلمفروش هفتگی (میلیون دلار)مجموع فروش
1جنگ ستارگان: آخرین جدای220220
2فردیناند13,313,3
3کوکو10150,8
4اعجوبه5,4109,2
5لیگ عدالت4,1219,4
6خونه بابا 23,896,5
7ثور: راگناروک2,9306,3
8هنرمند فاجعه2,612,9
9ﻗﺘﻞ ﺩﺭ ﻗﻄﺎﺭ ﺳﺮﯾﻊﺍﻟﺴﯿﺮ ﺷﺮﻕ2,497,2
10لیدی برد2,125,9

جنگ ستارگان 8، کوکو را کنار زد

سرانجام بعد از سه هفته صدرنشینی انیمیشن فانتزی موزیکال کوکو در باکس‌ آفیس فیلم‌های جدید دنیا، اکران فیلم سینمایی جنگ ستارگان: آخرین جدای رتبۀ اولی کوکو را در اختیار گرفت و در جدول فروش آخر هفته پیشتاز شد و کوکو با سقوط دو‌پله‌ای سومین فیلم پرفروش باکس آفیس فیلم‌های جدید دنیا شد. دومین پله جدول پرفروش‌ترین‌ها هم به انیمیشن تازه‌اکران‌شدۀ فردیناند تعلق گرفت تا لیگ عدالت با سه پله سقوط پنجمین فیلم پرفروش آخر هفته شود. هنرمند فاجعه در سومین هفتۀ اکرانش از رتبۀ چهارمی به هشتمی جدول فروش تنزل پیدا کرد.

 باکس آفیس فیلم‌های جدید دنیا
مارک همیل و دیسی ریدلی در فیلم جنگ ستارگان8

جنگ ستارگان در باکس آفیس فیلم‌های جدید دنیا

فیلم سینمایی جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) به کارگردانی ریان جانسون که هشتمین فیلم از سری است، در اولین هفتۀ اکرانش با فروش 220 میلیون‌دلاری توانست در باکس آفیس فیلم‌های جدید دنیا پیشتاز شود. این رقم فروش باعث شد تا جنگ ستارگان 8 رکورد بیشترین فروش سه روز اول را در سال 2017 را بشکند. پیش‌از‌این، رکورد متعلق به فیلم دیو و دلبر با فروشی بیش از 174 میلیون دلار بود.

جنگ ستارگان جدید که با عنوان جنگ ستارگان: آخرین جدای روی پرده رفته است، همچون سری‌های قبلش یک فیلم حماسی و علمی-تخیلی است. سری جنگ‌های ستاره‌ای که در ایران با نام جنگ ستارگان شناخته می‌شود از موفق‌ترین فیلم‌های دنباله‌دارند که با استقبال تماشاگران روبرو شده‌اند. شروع ساخت این سری فیلم‌های علمی-تخیلی پرهزینه به دهۀ هفتاد بر‌می‌گردد؛ زمانی که کمپانی‌های فیلمسازی آمریکایی چندان مایل به ساخت پروژه‌های این‌چنینی نبودند، ولی جان لوکاس آغازگر ساخت جنگ ستارگان و خالق شخصیت‌های آن شد ( و این فیلم فیلم در زمرۀ سری فیلم‌هایی قرار گرفت که بین مردم دنیا محبوبیت خاصی پیدا کرد). لوکاس که فیلمنامۀ شش قسمت از سری فیلم‌های جنگ ستارگان را نوشته است، کارگردانی چهار قسمت از این مجموعه محبوب و پرطرفدار را به عهده گرفته است.

باکس آفیس فیلم‌های جدید دنیا
دیسی ریدلی در فیلم جنگ ستارگان8: آخرین جدای

آخرین جدای وارد می‌شود!

در جنگ ستارگان طبق روال بسیاری از فیلم‌های حماسی نبرد میان خیر و شر است و در جنگ ستارگان، شوالیه‌های جدای که همواره در حال مبارزه با نیروهای امپراطوری هستند، قصد دارند امپراطوری تاریکی را نابود کنند. حالا در جنگ ستارگان: آخرین جدای می‌بینیم که «ری» با آموزش‌هایی که از شوالیه «لوک اسکار واکر» می‌بیند در تلاش است نیرومندتر شود. استعداد و نیروهای ری جوان ذهن لوک را درگیر کرده است: «آیا ممکن است ری اسیر بخش تاریک و منفی نیروی ویژه خود قرار بگیرد؟!». همۀ این‌ها در حالی است که شورشیان (نیروهای مقاومت) در حال آماده شدن برای مبارزه با  گروه «فرست اوردر» (First Order) هستند تا برای همیشه نیروی تاریکی را از میان بردارند… .

بازیگران: جرج لوکاس، مارک همیل، کری فیشر، آدام درایور، دیسی ریدلی، جان بویگا، اسکار آیزاک، لوپیتا نیونگو
دامنل گلیسون

جنگ ستارگان: آخرین جدای در اولین نمایش‌های خود با واکنش مثبت منتقدان روبرو بوده است. باید دید جنگ ستارگان 8: آخرین جدای که دومین فیلم از سه‌گانۀ جدید جنگ ستارگان و ادامه‌ای بر فیلم پیشین (2015) است، رکوردهای بیشتری را جابه‌جا خواهد کرد و طبق پیش‌بینی‌هایی که شده می‌تواند چهارمین فیلم تاریخ گیشۀ آمریکا شود؟!

اهالی گیشۀ هفت خوشحال می‌شوند دیدگاه شما دربارۀ جنگ ستارگان: آخرین جدای را بدانند.📽🎞🎬

 

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر